dilluns, 18 de setembre del 2023

Reassignant generals borbònics


Reassigning Two Crowns' generals
Dixon, Roundway, Essex, Peter Pig, 15mm

Tal com ja he fet anteriorment amb els meus generals otomans i després amb els austriacistes, enguany he aprofitat les estones lliures que em deixava l'exèrcit carolingi que m'han encomanat per adaptar els meus comandaments borbònics del segle XVIII al reglament Maurice, que només requereix una sola figura de general en cada exèrcit; com que jo n'hi solia tenir fins a tres, n'estic reassignant els sobrants amb la finalitat de reutilitzar-los per a d'altres propòsits (fent de generals d'altres països).

Així doncs, les figures preexistents han estat recombinades, assignades noves banderes i disposades en una base més gran, rodona de 40mm de diàmetre, que resulta més vistosa al terreny de joc. Aquest que esteu veient ara és l'element de comandament borbònic espanyol, format per una figura muntada d'Essex acompanyada per un abanderat de Dixon i un fuseller també de d'Essex. Podeu veure'n la configuració antiga aquí.

Aquí he utilitzat una figura muntada de Roundway i l'he feta acompanyar per un fuseller i un abanderat, d'Essex ambdós. En aquest cas els he atorgat una bandera d'ordonnance francesa. Podeu veure'n la configuració antiga aquí.

I finalment el tercer element de comandament ha estat reassignat com a general britànic, per a la hipotètica eventualitat d'haver de desplegar un exèrcit d'aquest país algun dia, o per a allò que sorgeixi. Aquí la totalitat de figures és d'Essex. Vaig estar plantejant-me si repintar de vermell el general (tal com de fet ja vaig javer de fer amb els fuseller, que inicialment portava uniforme blanc); però al capdavall ho vaig deixar estar, tot donant per suposat que un membre de l'alta aristocràcia d'aquella època devia fer ben poc cas de les ordenances. Podeu veure'n la configuració antiga aquí.

Igual com en els altres casos, hi he afegit un grupet de prohoms o "notables", que a Maurice són figures individuals que poden (o han de) ser afegides per liderar una determinada unitat o conjunt d'unitats, i que hi poden conferir un efecte variable (no sempre bo). Els tres militars muntats han estat disposats en bases individuals de 15x30mm i pintats en la lliurea d'algun regiment d'infanteria espanyol. Els dos religiosos a peu han estat posats en bases circulars idònies per a joc de "skirmish", bo i que també poden ser útils a Maurice.

2 comentaris:

Francesc ha dit...

Sempre pots fer Almansa amb els brits

Soldadets ha dit...

Hehe... ara només em queda trobar un exèrcit britànic, que amb el general sol poca cosa faria! :D