dissabte, 16 de setembre del 2023

Humvee per a Twilight: 2000


HMMWV for Twilight: 2000
STL desconegut, 15mm

Amb la mateixa intenció amb què recentment vaig pintar diverses figures de 20mm, per a emprar-les a les nostres partides de Twilight: 2000, he decidit d'abordar també uns quants vehicles del temps de la Guerra Freda, si bé aquests darrers seran de 15mm per raons pràctiques. He volgut començar precisament amb un tot-terreny occidental, l'icònic Humvee (HMMWV). El model és d'impressió 3D i, malauradament, no en recordo l'autor; però als portals de comercialització de STLs se n'hi pot trobar un munt.

El model era prou bàsic i senzill (a fi de comptes, era gratuït), així que l'hi vaig afegir una cúpula amb metralladora de collita pròpia. Després d'uns certs dubtes, al final vaig decidir de pintar-lo amb camuflatge OTAN (o una cosa semblant), consistent en taques alternes de colors negre, verd i marró. Les pintures emprades com a colors base, de la gamma Model Color de Vallejo, foren 70.995 German grey, 70.975 Military green i 70.983 Flat earth. Un cop aplicats els habituals rentats foscos i llums, hi vaig aplicar també una darrera capa d'embrutat amb 70.874 US Tan earth, per ressaltar encara més els relleus i donar al conjunt un to empolsinat.

Paga la pena comentar els efectes aplicats a les superfícies de vidre (finestres i llums), consistent en un degradat de negre a blanc, rematat amb diverses capes de vernís lluent.

4 comentaris:

Bo ha dit...

sense aerògraf?

Soldadets ha dit...

Tot a pinzell, sense aerògraf. Hi faig servir un truc que vaig aprendre anys enrere, quan el Pere i jo ens vam iniciar en Flames of War, a base de rentats i pinzells secs. Funciona molt bé en vehicles d'escala 1/100 (=15mm) i és encara acceptable en els d'escala 1/72 (=20mm), per bé que amb una mica més de feina. En vehicles d'escala 1/56 (=28mm) no em veuria amb cor de posar-ho en pràctica.

Francesc ha dit...

sembla petit

Soldadets ha dit...

Crec que no, que és més aviat la figureta humana, que és sobredimensionada.