dissabte, 10 de juny del 2023

Reassignant generals otomans


Reassigning Ottoman generals
Legio Heroica i Wargamer.pl, 15mm

Els meus exèrcits del segle XVIII estaven inicialment pensats per al reglament Beneath the Lily Banners, que contemplava no només el general en cap, sinó també un nombre variable de generals subordinats i de brigada; així que en el seu moment vaig procedir a pintar tres bases de comandament diferents per al meu exèrcit otomà. Nogensmenys, ara que la meva colla s'ha decantat per jugar seguint el reglament Maurice, m'he trobat amb que només hi cal una sola figura de general; per aquest motiu, he pensat de reassignar els generals sobrants, per tal de tenir-los a mà en cas de reutilitzar l'exèrcit otomà per a un altre propòsit (fent de marroquins, egipcis o perses, posem per cas).

Així doncs, les figures preexistents han estat recombinades i disposades en una base més gran, rodona de 40mm de diàmetre, que resulta més vistosa al terreny de joc. Aquest que esteu veient ara és l'element de comandament turc otomà, format per figures de Legio Heroica i Wargamer.pl. Podeu veure'n la configuració antiga aquí.

En aquest altre cas, he recombinat unes altres dues figures, de Wargamer.pl ambdues, per a fer-ne una peanya de general marroquí (cosa que ha anat perfecta per a una mini-campanya que estem jugant aquests dies d'espanyols contra marroquins). Podeu veure'n la configuració antiga aquí.

El tercer element de comandament ha estat reaprofitat per a fer de "notable". Al sistema de joc Maurice hi ha opcionalment un nombre variable de personatges així anomenats (que jo anomeno "prohoms" en català), que són d'efecte, abast i utilitat variables però afegeixen molt de color i sabor a les partides. Amb aquest hi tinc ja quatre prohoms otomans. Tots ells han estat disposats en bases individuals de 15x30mm, compatibles amb el sistema de Maurice. Podeu trobar la configuració inicial dels altres tres prohoms aquí.