divendres, 23 de juny del 2023

Personatges per a Twilight: 2000


Player characters for Twilight: 2000
Airfix, 20mm

Ja fa una bona colla d'anys que participo en les activitats d'un club de rol de la veïna Sant Sadurní d'Anoia, que, d'entre les seves nombroses activitats, hi cultiva perles com Twilight: 2000, joc de rol post-apocalíptic ambientat en una hipotètica 3ª Guerra Mundial entre l'OTAN i el Pacte de Varsòvia.

Tot havent el director de joc habitual expressat el seu desig de disposar de miniatures per a les seqüències d'acció d'aquest joc de rol, se'm va acudir de regirar les meves capses de figures sobrants, a la recerca de quelcom que ens pogués servir per a aquesta tasca. I ja sé que a alguns dels meus lectors els xocarà la tria feta, però el fet és que jo no tenia cap intenció de cercar figures estrictament adients al cas, sinó d'aprofitar qualsevol cosa amb una mínima versemblança amb els exèrcits dels anys 80... I aleshores vaig descobrir aquest conjunt de paracaigudistes alemanys de la 2ª guerra mundial, miniatures de plàstic en 20mm de la veterana casa anglesa Airfix.

Després de moltes consideracions, vaig creure que els uniformes amples i plens de butxaques d'aquests paracaigudistes, així com els seus peculiars cascs (en certa mesura reminiscents dels cascs de kèvlar actuals), anirien força bé per representar els personatges dels jugadors - a manca de res més adequat històricament.

M'he limitat a pintar-los en colors ben diferents dels històrics (uniformes de color 70.921 English uniform amb cascs 70.874 Tan earth, a més de bótes i corretjam 70.819 Iraqui sand). Les bases de les figures han estat pintades de negre i emplaçades sobre peanyes translúcides de metacrilat. Naturalment, no ténen res d'històric, però segur que faran el fet. Oi?