dimarts, 14 d’abril del 2020

Regiment d'Inf. Sant Patrici


WSS St. Patrick's Irish IR in Catalan service (fictional)
Dixon i Peter Pig, 15mm

L'any passat vaig bescanviar un lot de figures velles al comerç britànic Hinds Figures per un altre lot que em resultava de més interès immediat - diferents regiments del segle XVIII, majoritàriament composats per figures de la marca Dixon, que m'agraden molt. Aleshores vaig reunir un grapat d'elles, que tenien uniforme del mateix color, i les vaig modificar per a fer-ne un regiment nou de trinca.

Com he dit, les casaques ja eren blaves i només hi calgué afegir-hi una mica d'ombres i llums; les gires de la casaca foren repintades d'un mateix color, així com mitges i calces - essent el color escollit un verd mig de Vallejo, doncs hi volia representar un (fictici) regiment irlandès al servei de Catalunya. En consonància amb aquesta finalitat, vaig repintar grogues les escarapeles dels soldats, així com les faixes dels oficials.

Totes les figures són de Dixon excepte el suboficial que es pot veure en segona línia, que és de Peter Pig. La bandera ha estat dissenyada per mi seguint la pauta comú a regiments irlandesos en servei estranger, amb una creu de Sant Jordi ribetejada de blanc sobre fons verd, en concordança amb les gires de l'uniforme. L'anvers mostra una efígie de Sant Patrici, patró d'Irlanda, i el revers mostra les armes majors o completes de la Corona d'Aragó.

Aquest regiment és òbviament fictici, però ha estat pensat per a resultar plausible, versemblant. Crec que ho he aconseguit.