dissabte, 25 de febrer del 2023

Arquers carolingis (encàrrec)


Carolingian archers (commission)
Peter Pig, 15mm

Recentment he rebut un encàrrec de pintura centrat en un exèrcit carolingi, composat sencerament per figures de Peter Pig. Mai abans no havia pintat un exèrcit de l'Alta Edat Mitjana, però la temàtica em picava molt la curiositat, així que vaig entomar el repte. Les figures em van ser proporcionades juntament amb les seves bases (en aquest cas, quadrades de 30mm, com és costum de Peter Pig) i una petita guia de com s'havien d'organitzar les unitats; cosa que m'ha facilitat molt la vida!

Per tal de familiaritzar-me amb l'estil de les figures, així com per ajudar-me a decidir una paleta de colors per a aquest nou exèrcit, vaig decidir de començar per les tropes més lleugerament equipades: un conjunt de 16 arquers en ordre obert, a repartir entre 8 bases quadrades. Com que l'encàrrec inclou un cert nombre de figures en excés (que en realitat no sobren, sinó que s'han de destinar a fer de marcadors i semblants), i entre elles hi ha uns quants abanderats, n'he afegit un a canvi d'un arquer; doncs, en la meva opinió, la presència d'un estendard afegeix molt de color i personalitat a la unitat.

Pel que fa a les robes, he procurat de simular-hi tant de bigarrament com he pogut, amb un conjunt limitat de pintures; no més enllà de sis, totes elles de tonalitats poc estridents: 70.904 Bluegrey pale, 70.967 Olive green, 70.879 Green brown, 70.983 Flat earth, 70.873 US Field drab i 70.976 Buff. Per als accessoris, en canvi, he emprat un sol color majoritari, per mirar de reflectir un equipament homogeni: carcaix, cinyells, sandàlies i fundes d'arma són essencialment de color 70.816 Red leather. Pel que fa als cabells, n'hi ha quatre variants que van del negre al ros.

Només em resta comentar que l'estendard ha estat elaborat per mi mateix a l'ordinador, amb un parell d'eines tan simples com el MS Paint i el XnView, a partir d'il·lustracions trobades per Internet.