diumenge, 11 de març del 2018

Goleta


Schooner
Peter Pig, escala 1/450 (=4mm)

Allò que més engrescat em té darrerament és el joc naval d'una escala entre 1/450 i 1/600. En articles anteriors us vaig mostrar el meus primers models (una urca o galió petit, un bergantí i una fragata, tots tres de l'Armada espanyola de Felip V). Tots tres van ser presentats cronològicament, així que reflecteixen força bé el meu procés d'aprenentatge en la pintura de models d'una mena que mai abans no havia abordat. Aquest quart model, una goleta també de l'Armada espanyola, mostra la meva pugna per trobar-hi una paleta de colors satisfactòria, doncs els meus experiments anteriors no m'havien convençut; però també per familiaritzar-me amb els models navals i el nivell de detall que requerien.

En pintar aquesta goleta vaig aconseguir fixar, per fi, el color de velam, fet amb una mescla de 819 Iraqui Sand i 918 Ivory (en models posteriors hi he fet alguna variació, com substituir el color d'ivori per blanc, o alterant les proporcions, però la pauta bàsica ja hi és fixada). Igualment, vaig poder establir una combinació de colors del meu gust per a les cobertes: una mescla de 912 Tan Yellow i novament 819 Iraqui Sand, amb predomini del primer. En aquest cas encara no hi he experimentat variacions, però no descarto fer-ho més endavant, ara que ja hi he fixat una pauta estable.

Contràriament, amb aquest model no vaig trobar encara una paleta de colors adient per als màstils ni per al casc. Havia pintat els primers amb 983 Flat Earth i el segon amb 929 Light Brown, però no van donar el resultat de conjunt que jo esperava. Fou a partir d'aleshores que vaig decidir que no tornaria a provar d'imitar el color de fusta natural o envernissada, sinó que hi volia un to més fosc i aspre, com el de la fusta sotmesa a la intempèrie, o dels mobles de fusta tractada per a exteriors. Aquest canvi de xip va ser fonamental, com veureu els propers dies.

Una darrera anotació sobre els accessoris de coberta: tripulants, canons i coses així. Es tracta d'accessoris comercialitzats per la mateixa Peter Pig, autora d'aquest vaixell, i són un veritable malson: estem parlant de ninotets de... 4mm!! I, ah, les banderes són de la meva marca, Minairons. Salut!

Nota: Aquest article ha estat editat el 19/07/2021, arran de diferents millores aplicades al detall de l'aparell, així com per haver-ne enretirat les banderes fixes - això últim, amb la finalitat de fer el vaixell més versàtil, amb pavellons de "quita y pon".