diumenge, 6 d’octubre del 2024

Autobús de línia


Countryside omnibus
Minairons, escala 1/72 (=20mm)

Això d'avui és el prototip d'un model de vehicle civil que ben aviat treuré al mercat sota la meva marca, Minairons. Es tracta d'una adaptació del Ford AA que em vaig fer jo mateix per Tinkercad, dedicada al servei de transport de passatgers en àrees rurals. Està basat en diversos models que he anat veient, ja sigui personalment o per fotografies a Internet. Consta de dues parts principals, casc i capota; a més d'algun accessori addicional, com la roda de recanvi posterior o el conductor.

A l'hora de pintar-lo, vaig acabar optant per donar-li la lliurea clàssica de l'empresa Alsina Graells, per a la que he emprat els colors 70.947 Dark Vermillion i 70.837 Pale Sand de Vallejo. Per al vidre de les finestres he utilitzat làmines d'acetat. El conjunt ha estat envernissat amb vernís satinat; excepció feta de finestres i llums, que han rebut un parell de capes de vernís lluent.

La retolació de l'autobús ha estat feta emprant paper adhesiu, mentre que la numeració dels laterals prové d'una calcomania d'aviació de la meva col·lecció de recanvis.

El present model no està encara fixat a cap base, però n'hi posaré una ben aviat. Serà de DM, rectangular de 4 x 10 cm, decorada amb un motiu d'asfalt o llambordes i imantada per baix, com de costum.