dissabte, 18 de març del 2023

4rt Batalló d'Alabama


4th Alabama Battalion
FreiKorps, 15mm

De vegades et trobes a les mans mostres de figures que no et fan prou el pes com per a comprar-ne més, però que et sap greu no aprofitar d'una forma o altra. Aquest és el cas de les figures d'aquest article, que molt de temps enrere vaig comprar d'una companyia nord-irlandesa anomenada FreiKorps, i que volen representar soldats de la milícia d'Alabama a les primeries de la guerra.

Aquesta marca utilitzava un aliatge molt trencadís, cosa que en el seu moment em va donar uns quants disgustos; principalment a causa del trencament de baionetes. Durant la meva recent restauració d'aquestes figures, he tornat a donar baioneta a les figures que l'havien perdut, fent servir grapes comuns o peces d'altres figures trencades; potser el resultat no és meravellós, però penso que farà la feina - almenys per un temps.

A l'hora d'enquadrar la unitat i donar-l'hi una utilitat, l'he etiquetada com a 4rt Batalló d'Alabama, de la Brigada de Trabue, Cos de Reserva de Breckinridge; d'acord amb l'ordre de batalla confederat a Shiloh. Essent una unitat tan petita, amb només 4 bases, segurament la faré servir per completar files d'algun altre regiment quan l'escenari ho requereixi - doncs el reglament Longstreet que farem servir contempla regiments de fins a 10 bases, i jo normalment faig els meus amb només 6.