dilluns, 2 de setembre del 2019

Fragata "Santa Madrona"


WSS, Catalan frigate Santa Madrona
Portsmouth, escala 1/900 reaprofitada a 1/600 (=3mm)

Us n'havia parlat abans, d'un parell de vaixells napoleònics a escala 1/900, d'una marca de Florida anomenada Portsmouth miniatures? Em sembla que encara no; bé, la qüestió és que els vaig comprar la passada primavera, amb la intenció de comprovar si els podia compatibilitzar amb els models amb què acostumem jugar, que són d'escales entre 1/450 i 1/600... i aquest n'és el resultat, com veureu.

Els resultats de modificar el vaixell més gran els explicaré un altre dia. Deixeu-me que avui em centri en el més petit d'ambdós, un "single decker" que volia reaprofitar per a representar la Santa Madrona, una fragata que fou una peça cabdal de la petita flota que la Diputació General de Catalunya va improvisar durant la Guerra de Successió, per a fer front al bloqueig naval borbònic de les costes catalanes.

Confesso que no era dintre les meves habilitats o capacitats fer que el casc semblés més antic del que realment volia representar, així que em vaig limitar a aplicar-l'hi un parell de trucs visuals: primer, tot donat alçada suplementària al casc per damunt de la línia de flotació, mitjançant una làmina de plàstic de 2mm de gruix, i després utilitzant el joc de pals i velam d'un vaixell de Peter Pig, complementat amb peces de Minairons, amb la intenció de donar-l'hi un aire més propi de principis del segle XVIII que del XIX.

No em vaig sentir capaç en aquesta ocasió de remodar-l'hi la peça de popa, que segueix semblant massa moderna. Suposo que aquí m'hauria anat bé disposar d'una mica de masilla o "green stuff". Bé, en una altra ocasió serà!

Pel que fa a compatibilitat de mides, aquí la podeu veure al costat d'una altra fragata, del catàleg de Peter Pig a 1/450. Jo m'atreviria a afirmar que, després dels trucs visuals realitzats, sí que en resulta força compatible!