diumenge, 16 d’agost del 2015

Guerrers Nòldor


Middle-Earth High Elves
Mithril i Dark Sword, 32mm


Després d'un llarguíssim silenci de més de 15 mesos, aquest estiu per fi he trobat una mica d'estona i inspiració per a tornar a pintar figures. I us aviso que vaig embalat...!

Aquest cop em reestreno amb un petit conjunt d'adorables figures referides a la Terra Mitjana. Es tracta de quatre esculptures de la sèrie LR de Mithril, a més d'una paladina de Dark Sowrd. Tots ells han estat lleugerament modificats per a donar-los-hi un aspecte homogeni, més d'acord amb allò que jo tinc al cap sobre els Nòldor o alts elfs de la Terra Mitjana.


No hi he volgut fer cap alteració substancial, sinó un parell de molt discretetes: totes les figures han rebut un escut èlfic de Games Workshop, una d'elles ha estat cofada amb casc del mateix origen, i l'espasa original de la figura femenina també ha estat canviada per una altra més semblant a les de la resta. No cal dir que cascs i escuts són precisament l'únic que m'agrada dels elfs de Games Workshop: tot el material èlfic seu que tinc està destinat a ser canibalitzat de forma semblant... Passo a detallar-vos les figures una per una:

Mithril LR6: Èlrond





Fixeu-vos que la mà que esgrimeix l'espasa és enguantada, mentre que la que sosté l'escut, no; vaig preferir mantenir nua la segona (que formava part solidària de l'escut), doncs la diferència em va semblar versemblant. A la roba i equipament hi he fet dominar el color blau, per raons merament estètiques.

Mithril LR8: Círdan





Aquesta és la figura que ha patit una major transformació. A part de l'escut, ha estat equipada amb el característic elm dels elfs de les pel·lícules de P. Jackson. La veritat és que el resultat m'ha semblat prou encoratjador; em sembla que l'aplicaré més sovint. En aquest cas, el color dominant és un verd blavós que m'ha semblant molt evocador de la vocació marinera de Círdan.

Mithril LR10: Gil-Gàlad





L'única modificació patida és la que afecta l'escut. El color porpra dominant m'ha semblat d'allò més propi per a un membre de la reialesa Noldo.

Mithril LR38: Èlladan






Paladina de Dark Sword




I aquesta és la paladina de Dark Sword, que he caracteritzat com a guerrera Noldo mercès a canviar-li l'escut original (inapropiat per la seva forma i per lluir una creu cristiana) per un de Games Workshop, com també n'és l'espasa que branda --doncs l'original era desproporcionadament gran per a la figura. Aquí hi he fet dominar el vermell. No són obres mestres, però em sembla que fan prou patxoca, oi?