diumenge, 10 de juliol del 2011

Legionari romà


Roman Legionary
Elastolin, 40mm


Ja fa un cert temps que estic tornat a col·leccionar els soldats romans de plàstic de la desapareguda casa alemanya Elastolin -dic que "hi torno" perquè ja van ser una de les meves joguines d'infantesa, anys enrere, comercialitzats per Historex i Exin. Els he anat comprant sense precupar-me del seu estat de conservació, i ara n'estic reparant i repintant alguns d'ells; com el que avui us mostro, que és el primer que es pot considerar acabat. Amb aquesta figura en concret, la feina principal ha consistit en remplaçar-li el brac esquerre que tenia trencat. He aprofitat l'avinentesa per substituir-li l'escut per un altre un xic més gran -recordareu que l'original era ridículament petit.

En ser de metall, l'escut desequilibrava la figura, així que he hagut de posar un contrapès a la base; això m'ha forçat també a substituir la base original per una de Games Workshop. En segon lloc l'he armat amb un pílum de plàstic d'una capsa de Zvezda; finalment, m'he posat a repintar-lo de dalt a baix, escollint un esquema de colors consistent en túnica vermella, cuirassa de cuir fosc amb incrustacions metàl·liques, casc de bronze amb crinera negra i escut a joc amb la túnica. Una elecció un xic hollywoodiana, que nogensmenys s'hi adiu força amb l'aspecte del soldadet, que té uns aires molt propis dels armats de Setmana Santa, oi?