dijous, 26 d’agost del 2010

Bergantí "Sant Francesc de Paula"


"Sant Francesc de Paula" Brig
"Souvenir" turístic de fusta


Us exposo aquí els resultat d'una segona temptativa de conversió d'un senzill vaixell d'artesania turística en un model de navili de guerra del segle XVIII. En aquest cas, es tracta d'un model de major mida que el primer i, per tant, més ben modelat i "més agraït" a l'hora de treballar-hi i obtindre'n resultats.

Si us fixeu en el model original, la feina ha consistit bàsicament en quatre passes principals: la primera ha estat asserrar la quilla a nivell de línia de flotació; això ha estat més fàcil del que al principi em pensava, mercès a que el casc era fet de fusta de balsa, molt toveta. Un cop fet això, la segona part de la feina ha consistit en substituir part del velam llatí per veles quadres, cosa que he fet (amb no excessiva traça per al meu gust, tot s'ha de dir) amb l'inestimable ajut d'un mocador vell, pobrissó. Part de les veles afegides donen l'aparença de plegades, efecte aconseguit relligant retalls de mocador amb fil de cosir de color fosc, que ha fet el paper d'obencs i estais.

Resolt aquest tema, he procedit a perforar al casc nou forats per banda, amb un tirabuixó manual, amb la intenció d'emplaçar-hi altres tants canons. Per a aquests darrers he aprofitat les cabotes tornejades d'uns escuradents. Fantàstica troballa! En aquesta primera ocasió, m'he entretingut més del compte en la feina d'acabat (és a dir, en repintar el casc), suposo que per la manca d'experiència. Tenint en compte els més que acceptables acabats d'aquests senzills models, potser no m'hi escarrassaré tant la propera vegada.

Ah, clar, les banderes: no són històricament fidedignes, sinó que es corresponen a un dels meus projectes lúdics actuals, una nació fictícia del segle XVIII, òbviament inspirada en cert país real ;) ...En tot cas, han estat realitzades per ordinador i impreses en paper convencional. Les he retocades un xic amb pintura, sobretot per a camuflar les vores blanques de les línies de tall de els tisores...

...I ja tinc un fabulós, baratet i comparativament senzill model per a les meves batalles navals!

Val a dir, que aquest model és d'escala major que el primer, per la qual cosa segurament els utilitzaré en circumstàncies diferents; per exemple, aquest bonic vaixell farà bona fila com a complement o escenografia de batalles terrestres amb miniatures de 15mm, mentre que els models més petit es poden utilitzar en batalles navals de més envergadura...

...I aquí a sota, el meu proper projecte: un vaixell de línia de tres pals i dos ponts, a partir d'un altre "souvenir" de fusta. En aquest cas, provenint d'una d'aquestes botigues de xinesos, per un preu tan irrisori que em fa vergonya confessar-lo...