dissabte, 21 de setembre del 2024

Sergents catalans


WSS Catalan sergeants
Roundway i Peter Pig, 15mm

Tal com ja vaig fer amb l'exèrcit otomà, tan aviat com he pogut m'he dedicat a reformar el meu exèrcit català del segle XVIII, per tal d'adaptar-lo als requeriments del reglament Maurice; tot emprant el mateix truc ja utilitzat amb els otomans, consistent en afegir una figura de sergent al marge de la formació principal, en lloc d'haver d'ampliar batallons de 18 a 24 figures.

La diferència principal amb els otomans és que els meus regiments catalans ja disposaven d'un sergent, ubicat en un extrem de la segona fila; per tant, aquí la feina ha consistit en extreure els sergents de la formació, posar-los en peanyes independents i pintar un soldadet addicional de cada regiment per cobrir el buit deixat pel sergent.

En darrer terme, el meu objectiu no consistia només en estalviar-me la feina de pintar tantes figures suplementàries, sinó també en reaprofitar les nombroses safates de moviment de què disposo. Aquí a sota podeu veure com queda cadascun dels meus regiments, un cop feta l'esmentada modificació.


(Reials Guàrdies Catalanes, històric)


(R.I. Diputació General, històric)


(R.I. Ciutat de Barcelona, històric)


(R.I. NªSª de la Concepció, històric)


(R.I. NªSª dels Desemparats, històric)


(R.I. Sant Narcís, històric)


(R.I. Busquets, històric)


(R.I. Marquès de Rubí, històric)


(R.I. Fiona McGregor, fictici)


(R.I. Sant Andreu, fictici)


(R.I. Sant Patrici, fictici)


(Reg. d'Enginyers, fictici)

Només em resta un regiment per modificar, que és el de Santa Eulàlia, degut a que la majoria de figures són de la casa Essex en lloc dels habituals de Dixon. El deixo per a més endavant.