diumenge, 29 de setembre del 2024

"Pit Boxes"


Pit Boxes
scratch, escala 1/100

Com a cirereta del pastís, del meu projectat circuit de Gran Prix a escala 1/100, no hi podia faltar un conjunt de "pit boxes" per als meus bòlids dels anys 30. Havia pensat de fer-los sencerament de scratch, però al capdavall em vaig decantar per fer-ne de digitals, tot aprofitant i recombinant diversos elements que vaig anar trobant a les biblioteques de Tinkercad. Després l'amic Teri en va imprimir sis unitats a la seva Elegoo Mars.

Les he pintades seguint el repertori de "pit boxes" habitual al joc de taula Formula D (roig, groc, verd, blau, blanc i negre), i assignant cada color a una coneguda marca d'automòbils. No en tots els casos el color del "pit box" es correspon amb el que històricament duien els cotxes seleccionats: com que els cotxes italians anaven vermells, vaig deixar el "pit box" d'Alfa Romeo com a vermell, però vaig haver d'assignar el groc a Maserati.

Em vaig trobar en un dilema semblant amb els autos alemanys, que als anys 30 eren argentats; en darrera instància, vaig assignar el "pit box" negre a Auto Union i el blanc a Mercedes-Benz. Una característica particular del "pit box" blanc és que puc utilitzar-lo per a dues escuderies diferents (Mercedes-Benz i Miller-Ford), tot just reemplaçant-hi els rètols frontals i fent-ne les banderes intercanviables. Els rètols frontals estan magnetitzats, per cert.