dissabte, 30 de novembre del 2019

Timariotes otomans (II)


18th cent. Ottoman timariots (II)
AB, Capitan i Peter Pig, 15mm

Ja us havia explicat abans que, quan vaig muntar la meva primera unitat d'infanteria provincial otomana, no havia quedat del tot satisfet amb la paleta de colors triada, per bé que m'havia inspirat en una il·lustració d'Angus McBride sobre el tema. Com no podia ser altrament, he aprofitat l'ocasió de pintar-ne una segona per assajar-hi una paleta diferent, de colors menys cridaners; i aquí en teniu el resultat.

Tot tractant-se d'una unitat irregular, novament he mirat d'aprofitar figures de diferents origens que ja tenia en el meu poder, no necessàriament relacionades amb l'exèrcit otomà del segle XVIII (qüestions pressupostàries, tot s'ha de dir). Així, hi ha figures de 18mm representant corsaris berberiscos, de la casa Capitán, zuaus de la Guerra de Secessió del mai no prou lloat Anthony Barton i àdhuc un parell de figures de Peter Pig! D'aquestes darreres no n'hi he posat més perquè resultava massa arriscat, vistes les notables diferències de mida amb les primeres.

En aquesta ocasió he fet el regiment com de 18 figures, en lloc de 12 com l'anterior, com sempre distribuïdes en bases de 3 x 1,5 cm a raó de tres figures per base. Al seu torn, aquestes bases van agrupades en una safata de moviment magnetitzada, amb una forma peculiar de la meva invenció, ideada per a simular visualment la naturalesa irregular del regiment.

Ben aviat tindré també enllestit el meu primer regiment regular otomà. Per a unitats com aquestes, sí que utilitzaré figures específiques del període, com veureu. Les marques que hi he seleccionat són la italiana Legio Heroica i la polonesa Wargamer.pl. Resta també en cartera la nord-americana Khurasan; però la deixo en segon pla malgrat la seva innegable qualiltat, degut a una recent mala experiència amb les Duanes espanyoles. Novetats en pocs dies!