dimecres, 11 d’abril del 2018

Gran galió


Large Galleon
Minairons, escala 1/600 (=3mm)

Aquest és un model original de la meva marca Minairons, que he volgut afegir a la meva creixent col·lecció naval del segle XVIII. He aprofitat el casc del model primerenc, però posant-l'hi la proa del model tardà, per a donar-l'hi un aspecte més modern. Amb la mateixa finalitat hi he afegit una vela quadrada a la triangular de mitjana, i per acabar de rematar el conjunt l'hi he posat banderes espanyoles, de la meva marca també.

L'esquema bàsic de colors que hi he seguit per a pintar-lo és el mateix que ja vaig descriure en un article anterior: 872 Chocolate Brown + 992 Neutral Grey per al casc i arbres, 912 Tan Yellow + 819 Iraqui Sand per a la coberta superior, 908 Carmine Red + 956 Orange per a la cara interior de les bordes, i 819 Iraqui Sand + 918 Ivory per a les veles. D'altres elements, decoracions, etc... resten a mercè del meu capritx del moment.

Altres detalls afegits són les figuretes de tripulants de 4mm, de la casa Peter Pig, o l'àncora que penja de proa, que és una peça sobrant d'alguna maqueta de plàstic (sempre va bé tenir una o dues capses de sabates ben plenes de peces sobrants o de recanvi, per a casos així).

Nota: Aquest article ha estat editat el 19/07/2021, arran de diferents millores aplicades al detall de l'aparell, així com per haver enretirat les banderes fixes que lluïa - això últim, amb la finalitat de fer el vaixell més versàtil amb pavellons de "quita y pon". Aquest és l'aspecte que tenia abans de les millores: