dimarts, 27 d’abril del 2010

Peltastes siracusans


Syracusian Peltasts
Chariot, Metal Magic (Gladiator), Alain Touller, Xyston i Essex, 15mm


Bé, aquesta és potser una de les unitats on he portat el meu costum de mesclar figures sempre que sigui factible fins a la màxima expressió. Com podeu comprovar si us hi fixeu, hi ha 4 peltastes de Chariot, uns altres 3 de Metal Magic i 1 d'Essex; a més, l'oficial és d'Alain Touller i, per a acabar-ho d'adobar, el músic és de Xyston. Imagino que a bona part dels lectors no us agradarà el bigarrat aspecte final de la unitat, però jo per contra trobo que l'efecte final és de molta vivacitat. L'esquema de pintura en si és força simple, amb un nivell d'uniformitat molt alt que només deixa lloc a variacions als plomalls del casc -per tal de reforçar la noció que es tracta d'una unitat regular, d'infanteria entrenada. Una novetat que estic aplicant darrerament a tots els meus muntatges és la utilització de bases de fusta de balsa, tallades a mida amb làser per Litko Aerosystems, que em resulta molt còmoda i agradable. La unitat ha estat muntada en bases de 4 x 2 cm, a raó de 2 figures per base, doncs així és com ho té establert el llibre Immortal Fire de Fields of Glory -tot i que em sembla una notable minusvaloració del rol dels peltastes, però, en fi: doctors té l'Església, com diuen... De totes formes, em reservo unes quantes figures més per a muntar una unitat alternativa de peltastes, amb la configuració fins ara molt més clàssica: a raó de 3 o 4 figures per base, comme il faut.

2 comentaris:

Àlex ha dit...

Hola Lluís!!

Quin mail tens? voldia comentar-te una qüestió?

Salut!!

Soldadets ha dit...

Àlex, em pots escriure a soldadets@wargames.cat :)