diumenge, 18 de febrer del 2024

Guerrers tuareg


Tuareg warriors
Khurasan, 15mm

Coneixedor de la bona qualitat que els productes de la marca nord-americana Khurasan miniatures solien tenir, em vaig engrescar d'allò més en saber que un company pretenia fer-ne un tastet i m'hi vaig afegir, amb els guerrers tuareg a cavall d'aquest article i un parell de cosetes més, que us aniré mostrant més endavant.

He de dir que els tuareg de Khurasan em van agradar força des d'un primer moment, per bé el procés d'enllestir-los per a pintar va ser força més treballós de l'esperat. Camells i genets són peces a part, i això no és cap novetat; però resulta que creu i respatller de les selles també ho són, així com els grans carcaixs que usaven els tuareg per a les seves javelines o els escuts opcionals. En resum, per a cada figura tenia entre 4 i 6 peces per muntar - alguna de les quals, força menuda!

Tal com era d'esperar, el blau ha estat el color dominant d'aquesta unitat; o més aviat hauria de dir "els blaus" en plural, doncs n'hi he fet servir sis de diferents: 70.899 Dark Prussian blue, 70.809 Royal blue, 70.962 Flat blue, 70.841 Andrea blue, 70.961 Sky blue i 70.906 Pale blue en diferents combinacions!

N'he respectat força l'equipament original, per bé que d'una part n'he canviat la javelina per un fusell de pedrenyal d'impressió 3D. Espero poder-los utilitzar com a eventuals aliats o mercenaris d'algun dels meus exèrcits del segle XVIII.

2 comentaris:

Francesc ha dit...

Molt acolorits per bé que els camells em semblen massa petits

Soldadets ha dit...

Al contrari, són força alts. Totes les meves cavalleries del segle XVIII, siguin de la marca que siguin (Dixon, Essex, Minifigs, Peter Pig) van muntades en bases quadrades de 3 cm de costat; per a aquests camells vaig haver d'utilitzar bases rectangulars de 3 x 4 cm, en canvi, doncs a les bases quadrades no m'hi cabien.