diumenge, 14 de gener del 2024

Navili català


Catalan man-of-war
Minairons, escala 1/600 (=3mm)

Ja fa més de dos anys des que vaig pintar aquest vaixell de la meva marca Minairons i en vaig fer fotos, però la veritat és que gairebé me n'havia oblidat - doncs encara no havia tingut ocasió de jugar-hi. Afortunadament, sembla que s'acosta el temps de fer-lo servir; així que potser paga la pena presentar-vos-el ara, abans no aparegui sense explicacions en algun video de YouTube...

En haver passat tant de temps, ara em costa recordar quines combinacions de color concretes hi vaig fer servir; però, en tot cas, segueix el mateix patró general que aplico als meus vaixells d'aquesta escala. El joc de banderes que coronen el vaixell no tenen un fonament contrastat, però pretenen reflectir els colors que probablement lluiria un vaixell austriacista de la Guerra de Successió.

No hi ha constància que durant aquest conflicte el bàndol austriacista hagués mai gaudit d'un navili de 60 canons com aquest; però sí que, durant la precedent Guerra dels Segadors, la Generalitat va disposar de vaixells de guerra de gran tonatge (potser proveïts per França?). En conseqüència, no m'ha semblat tan inversemblant de proveir el meu estol austriacista amb una nau així.