diumenge, 24 de setembre del 2023

Tanc T-64B per a Twilight: 2000


T-64B tank for Twilight: 2000
m_bergman, 15mm

Fóra estrany jugar un escenari de Twilight: 2000 sense topar amb un tanc en algun moment o altre, com segurament coincidireu aquells que heu jugat alguna vegada a aquest joc de rol. Així doncs, semblava obligat fornir la meva col·lecció amb una d'aquestes bèsties grosses. Aquest és un model de tanc soviètic T-64B a escala 1/100, que és d'impressió 3D; ha estat dissenyat per un tal m_bergman, que ven els seus productes al portal Wargaming3D, i de la impressió se n'ha fet càrrec l'amic Teri.

El model només consta de dues peces (casc i torreta), així que no requereix gens de muntatge. Abans de pintar-lo, el vaig ruixar amb una capa d'imprimació amb un aerosol verd de la casa Green Stuff World, cosa que posteriorment em va condicionar molt, doncs aquest verd oliva era un pèl massa clar per a les meves necessitats. Vaig haver d'esmerçar-hi dues capes consecutives de rentat amb una mescla de 70.855 Black Glaze, 70.894 Russian Green i una gota de negre per a obtenir-hi la tonalitat base de color que em calia.

Aleshores vaig començar a aplicar-hi pinzells secs per a resaltar les desigualtats de les superfícies; primer, una de més intensa amb una mescla 70.894 Russian Green i 70.857 Golden Olive i, després, una segona de més focalitzada i suau, amb 70.857 Golden Olive només. Finalment, les superfícies inferiors (baixos, erugues i rodes) van rebre un lleu embrutat amb 70.874 US Tan Earth, a pinzell sec també. En alguns angles o vèrtexs exposats de parafangs i casc hi vaig aplicar també petites traces metàl·liques amb un retolador gruixit, com si la pintura se n'hagués desprès per fregament.

Com a nota final, destacar l'efecte com de vidre que he mirat simular a llums i fars, amb un degradat de negre a blanc i dues o tres capes ben abundoses de vernís brillant. Les calcomanies provenen totes de la meva col·lecció, que és prou extensa.