diumenge, 21 de març del 2021

Mercat rural


Local marketplace
Susaeta i Preiser, 1/87 (=15mm)

No sé si gaires recordareu aquests llibrets de retallables que publicava l'editorial Susaeta (no sé si encara ho fa), amb tot d'edificacions i accessoris d'ambientació medieval, amb què s'hi podia edificar un poble, un burg, un castell, un monestir... Tot a escala 1/87.

Després d'una recent inspecció dels llibrets que tinc d'aquesta col·lecció, vaig decidir que potser sí que contenia prou material aprofitable per a fer d'escenografia en les nostres partides de wargame, i vaig mirar de fer-ne una prova consistent en el petit diorama d'una fira o mercat de poble.

El muntatge de les paradetes no té gaire secret: anar retallant i encolant, lògicament. Un cop muntades les tendes, vaig repassar-ne amb pintura les juntes i espais on podia quedar paper blanc al descobert, les vaig envernissar amb vernís mat a pinzell i les vaig disposar sobre una base de cartró ploma, enganxada al seu torn damunt un DVD. Després vaig texturitzar-ho tot amb la ja clàssica masilla de bricolatge, afegint-hi una mica de color i gespa al final.

En una darrera fase hi vaig afegir les figures de vilatans i bestiar, que són de plàstic, de la coneguda marca d'accessoris de maquetisme ferroviari Preiser. Les figures originals no estaven pintades, o sigui que la feina de pintura és meva.

Si us pica la curiositat, les paradetes són tres: una verduleria, un bacallaner i una mena de taverna.