dilluns, 6 d’abril del 2020

Infanteria espanyola del s. XVIII


18th cent. Spanish Infantry
Alymer, 33mm

Avui us voldria presentar uns soldadets de plom força antics, de finals dels 60 o principis dels 70 del segle passat, que formen part de la meva col·lecció d'infantesa. Eren fabricats per la marca valenciana Alymer com una categoria especial de miniatures de 33mm anomenada "Miniploms", que em sembla que ja no és en producció (tot i que la marca encara existeix).

De petit, vaig arribar a tenir-ne una col·lecció prou important i vaig jugar-hi a bastament. Coses de la vida, en arribar a l'adolescència els vaig deixar arraconats en caixes de sabates, i allà van restar abandonats fins que, anys després d'haver-me casat, ma mare els va rescatar i me'ls va lliurar (que a la meva antiga habitació l'hi feien nosa, vaja). Després d'un grapat d'anys d'incertesa, he decidit restaurar-los i retornar-los-hi l'esplendor passada. Cal tenir en compte que són figures antigues, foses amb un aliatge molt alt en plom i amb un esculpit força primitiu i bast. Potser per això les hi trobo un atractiu especial.

Donada la simplicitat de línies i volums, no m'he escarrassat gaire en afegir-les-hi detalls, sinó que m'he limitat a refer la pintura i reproduir-ne els escadussers efectes de contrast, aplicant-hi al damunt una capa de vernís satinat. L'únic canvi important n'és la substitució de la bandera original (rectangular, de llautó i pintada amb molt poca gràcia) per una altra de paper, dissenyada i texturitzada per ordinador, que reprodueix la bandera batallona del Regiment d'Aragó. Finalment, els he posat tots junts en una peanya ovalada de plàstic PVC negre.