dissabte, 21 d’agost del 2010

Panzerkampfwagen IV F2 capturat


Captured PzKpfw IV F2
Roskopf, escala 1/100 (=15mm)


Amb aquest article vinc a trencar la tònica de les darreres setmanes, potser una mica massa centrades en el segle XVIII -tot i que aquest fet reflecteix amb certa fidelitat quina és la meva activitat principal actualment... Sí, no deixo de pintar (o repintar) grecs clàssics, però el Segle de les Llums em té darrerament captivat...

En aquesta ocasió us voldria mostrar el resultat de pintar un model de plàstic a escala 1/100 d'un tanc PzKpfw IV F2 alemany de la 2ª Guerra Mundial, produït dècades enrere per la firma alemanya Roskopf. Cal dir d'entrada que les miniatures militars d'aquesta casa són completament compatibles amb els seus equivalents per a wargame de 15mm, com vaig comprovar personalment, tot comparant aquest model amb els mateixos tancs d'un company, produïts per la neo-zelandesa Battlefront en resina i metall.

No hi vaig haver de fer cap modificació ni arranjament especial, sinó només imprimir el model i posar-me a pintar-lo. Com podeu comprovar, no m'hi vaig complicar massa la vida i l'hi vaig aplicar directament l'esquema de pintura panzergrau, sense pretendre jugar amb esquemes de camuflatge. Com en d'altres ocasions, la primera capa va consistir en un gris panzer de Vallejo rebaixat amb blanc, sobre el què després hi vaig aplicar un rentat amb gris panzer amb una punteta de negre, per a rematar-ho amb un pinzell sec, novament amb gris panzer aclarit amb blanc.

Per a les insígnies i lemes, vaig utilitzar (si mal no recordo) les més petites que vaig trobar d'un joc de calcomanies de tancs capturats per l'URSS a escala 1/72, editat per la casa ACE. Les calcomanies venien acompanyades d'un fulletó explicatiu que mostrava diferents exemples de vehicles alemanys capturats, que vaig seguir amb relativa fidelitat; per la qual cosa, us puc garantir que els distintius lluïts per aquest tanc són força plausibles.

Ah, i per acabar, la mica d'embrutat amb un lleuger pinzell sec de marró terra -sempre després d'haver-hi aplicat les calcomanies, per a reforçar la idea que el fang s'ha escampat per damunt d'eventuals distintius...