diumenge, 19 de maig de 2013

Regiment femení del segle XVIII


WSS Female Regiment
Minifigs, Roundway, Peter Pig i Blue Moon, 15mm


Temps enrere vaig muntar un regiment femení fictici per a Guerra de Successió Espanyola, del què en vaig donar compte en aquest article. Tot i que el regiment constava de només 9 figures, ja aleshores em va suposar una quantitat de feina molt considerable; doncs vaig haver de suplir la mancança de figures femenines apropiades a base de molt de tallar i enganxar, llimar, aplicar masilla i altres menes de bricolatge. Així que, quan vaig abordar l'ampliació dels meus regiments de 9 a 18 figures, per adaptar-los al reglament Beneath the Lily Banners, resulta fàcil d'imaginar la mandra que m'envaïa cada cop que contemplava aquesta unitat i em posava a pensar que, tard o d'hora, tocaria el torn d'ampliar-la...

Per una afortunada coincidència, em vaig assabentar recentment que la casa Minifigs tenia en el seu catàleg una referència de figures femenines, la 35NR. Només hi havia un possible problema: eren milicianes russes de les guerres napoleòniques. Apriorísticament, força allunyades de les catalanes del segle XVIII en què jo volia transformar-les... Bé, s'havia de provar i les vaig encarregar.

Per al meu alleujament, va resultar que s'adaptaven prou bé a les meves finalitats: només em caldria reemplaçar alguns barrets de pell d'ós o gorres d'estil prussià per barrets de tres pics, i poca cosa més. En algun cas, vaig fer les mànigues més amples per adequar-les a l'estil militar de l'època --però no a totes; vista la disparitat de vestits, vaig pensar que la uniformitat de les 9 figures originals quedaria trencada igualment, fes el que fes; així que m'hi vaig conformar, i aquest n'és el resultat.

Vegeu el flamant Regiment Fiona McGregor al complet, ara ja de 18 figures:


Aquest és l'heterogeni aspecte de les figures de segona fila, barrejant les 35NR (que es poden distingir per les seves faldilles) amb les preexistents. Totes són de Minifigs menys la sergent, que és una pirata de Peter Pig transformada:


I així és com queda la base de comandament del regiment, després de substituir la figura que originalment feia de líder per una de les 35NR de Minifigs:


Nota: aquest article completa i substitueix un d'anterior (18 de Març de 2011).

6 comentaris:

Ray Rousell ha dit...

An excellent looking unit!! I'm sure they'll cause the enemy loads of headaches!!!

Soldadets ha dit...

Well, if they manage to break enemy hearts, that might be considered a goal in itself. Isn't it? :D

abdul666 ha dit...

Always a pleasure to see the girls of 'Fiona McGregor'! If I understand well, Foix de Rovellats is represented by a new miniature?

Soldadets ha dit...

Yes she is, Jean-Louis. The original Peter Pig miniature was very close to that one now acting as rear rank sergeant, and this new MiniFigs one was very nice to my eyes, so that I decided to take advantge of such expansion for replacing the commander figure.

The replaced miniatures (that Peter Pig commander and a Blue Moon former sci-fi girl) haven't been discarded, but re-assigned other duties instead. They've been set on small round bases, for skirmishing and role playing purposes. They're suitable for acting as Claire and Lisette, for instance ;)

abdul666 ha dit...

Btw, how are your other heroines -Maria Sauret and Mireia Perelló- faring? Did this last brought life to a she-wolf statue again? She's a witch.

Soldadets ha dit...

Oh, Maria Sauret is fully active. She currently leads a 2 companies detachment of volunteers heading South from Tremp town, with the aim of performing rearguards actions behind the Spanish lines --but the snow storm is hampering their way.

As for Mireia Perelló, she's living safe in Majorca island. I haven't found the opportunity for throwing her into action again.