diumenge, 14 de novembre de 2010

Regiment d'Inf. Sant Narcís


St. Narcissus Inf. Reg. 1713-1714
Dixon i Essex, 15mm


Les figures del regiment que avui us presento no van ser pintades per mi, sinó pel bon amic Pere, qui me les va regalar un cop acabades. Podeu veure que en Pere és molt bo pintant, quan s'hi posa, doncs en aquesta ocasió m'he pogut limitar a retocar els colors que no acabaven de coincidir amb la meva paleta habitual, per tal d'homologar el nou regiment a la resta del meu exèrcit, i prou. Els retocs afectaven bàsicament la pell, corretjam i el to final de la casaca, així com el color de l'escarapela. També vaig reemplaçar l'abanderat original d'en Pere per un de meu, de la casa Essex, al qui vaig aplicar una bandera dissenyada per ordinador, impresa en paper i retocada amb pintura acrílica.

Potser resulti una observació massa subtil, tractant-se figures ja pintades, però voldria comentar-vos que en Pere fa servir un mètode de pintura força diferent del meu, si bé amb resultats finals força semblants -com podeu copsar per comparança. El seu mètode, molt estès en el nostre hobby, radica en l'aplicació prèvia d'una capa d'imprimació en negre, en lloc de gris clar com faig jo; cosa que condiciona més del que ens pensem el to de color de les capes que hi anem posant al damunt. I l'ombrejat, l'aconsegueix amb un producte d'alquímics ressons, el betum de Judea. Ell domina aquestes tècniques, jo no.



Retornant al regiment en si, aquesta unitat fou creada el Juliol de 1713 amb soldats procedint de l'exèrcit imperial, sobretot austro-alemanys; per la qual cosa rebia el sobrenom d'Infanteria Alemanya. Tot i així, cal destacar que els seus comandaments no eren austríacs, sinó catalans. El seu paper en la defensa de Barcelona fou destacadíssim.

Nota: aquest article és completat i substituït per un altre de posterior (3 de Maig del 2017).

2 comentaris:

Ray ha dit...

Very nice!! especially the flag!

Soldadets ha dit...

Glad you like it :)

I've recently realized it was much easier to draw flags on your PC first, instead of trying to paint them from the very start.

Once you have the flag printed on paper, you just have to add your own paint touches -even before glueing it to the staff.

So simple that I wonder how didn't realize it before :S