diumenge, 11 de juliol de 2010

Regiment d'Inf. Nª Sª dels Desemparats


"Our Lady of Disempared" Inf. Reg. 1713-1714
Dixon, Warrior i Essex, 15mm


El regiment que us mostro en aquesta ocasió és el mateix que va protagonitzar el meu últim article, però aquest cop pertanyent al meu exèrcit de figures de 15mm. Com les altres unitats d'infanteria regular de l'esmentat exèrcit, aquest regiment es compon majoritàriament de miniatures de la casa Dixon, amb només dues excepcions: un fuseller que avança amb baioneta calada, que és de Warrior, i un altre fuseller que dispara agenollat, que és d'Essex.

La principal particularitat a destacar d'aquesta unitat és l'experimentació que vaig fer amb la bandera. En lloc d'utilitzar una làmina del paper d'estany habitual, enganxar-la, doblegar-la i pintar-la, vaig imprimir la bandera sobre un full de paper, la vaig pintar per damunt i després la vaig enganxar al màstil amb cola de fuster, donant-li els plecs adients abans no s'hagués assecat la cola. Amb una mica de pràctica es poden aconseguir grans resultats, amb l'avantatge que no cal patir perquè s'esquerdi la superfície pintada quan fas els doblecs, a diferència del paper d'estany. Darrerament n'he estat fent d'altres provatures, o sigui que ben aviat podreu veure'n més exemples, d'aquesta tècnica.

Per cert, que el meu exèrcit català de 1713-1714 ja comença a fer patxoca. En aquesta darrera fotografia podeu veure junts tots els regiments que tinc pintats fins ara. Tots ells han estat objecte d'un article en aquest blog, excepte el de cavalleria, un dels d'infanteria i el general; us els mostraré ben aviat, quan torni de vacances.

1 comentari:

Anònim ha dit...

M'agradaria saver d'on treieu aquets soldadets de la guerra de successió. Jo el que faid és comprar d'un altre nació de la maca italeri i "repatriar-los". Em podrieu enviar webs i tendes a aquest correu: xavi_frikimen@hotmail.es.

Gràcies per adelantat