divendres, 9 d’abril de 2010

Regiment d'Inf. Nª Sª de la Concepció


"Our Lady of Conception" Inf. Reg. 1713-1714
Dixon, Roundway i Warrior, 15mm


Aquest prestigiós regiment és la meva darrera adquisició en matèria de Guerra de Successió Espanyola; a diferència de les figures etiquetades com pertanyents al "Projecte 11 Setembre 1714" -que han de formar part d'una obra col·lectiva de la meva penya local de jocs-, aquesta unitat forma part de la meva col·lecció particular, cosa que es pot intuir per la utilització de bases de 30 x 15mm (les habituals de Principles of War) en lloc de bases quadrades de 25mm. Com als casos precedents, hi he representat un batalló sencer per mitjans de 3 bases, a raó de 3 figures per base. Aquesta mena de representació no és gaire espectacular, si la comparem amb unitats de 12, 15 o més figures, però resulta força convenient des d'un punt de vista econòmic.

La presència de companyies de granaders al batalló s'indica per la inclusió de la figura d'un granader en una de les bases, com podeu veure. En un altre ordre de coses, la composició de la unitat segueix prou fidelment la pauta general que m'he marcat per a aquest exèrcit, consistent en la utilització preferent de figures de la casa Dixon, amb alguna miniatura solta d'algun altre fabricant -en aquest cas, Roundway i Warrior, també. En canvi, per als borbònics sembla que estic tendint a afavorir les elegants figures de Minifigs, com ben aviat us mostraré.

El mètode de pintura seguit és el mateix que acostumo a emprar per a les figures de la meva col·lecció particular, que és notablement més complex i lent que l'utilitzat per al projecte col·lectiu "Projecte 11 Setembre 1714", que és l'explicat en aquest article. Tot i que he de confessar que les diferències de resultats entre un mètode i l'altre són molt sobtils, potser massa per a justificar no passar-se definitivament al mètode de pintura basat en les pàtines, Army Painters i demés artilugis moderns... Caldrà anar-ho paint amb calma, tot això. Evolucionar o morir, diuen.

Nota: aquest article és completat i substituït per un altre de posterior (22 de Maig de 2013).

8 comentaris:

Àlex ha dit...

Els tres soldats de la base de la dreta, tots són de la marca Dixon?

Salut!!

Àlex ha dit...

No sé si has provat de mesclar la pintura amb un producte que es diu Medium Acrilic Mate de la casa Vallejo, va molt bé les llums de la figura surten soles, fa que la pintura quedi més transparent a les crestes!! sobretot el color blau queda collonut,

Àlex ha dit...

Amb la tècnica de pintura, tens raó a aquesta escala la diferència entre fer degradats o rentats amb tinta o pàtines és molt sobtil, les figures es miren a una distància de 1 o 2 metres i sense lupes no es veu la diferència, la gent té la mania de observar les figures de 15mm com si fossin de 28 o 54 mm i no és el mateix!!
En 15mm busques contrast!!

Soldadets ha dit...

Àlex: no he provat el Medium Acrylic de Vallejo. De fet, faig servir dos sistemes diferents de pintura en funció del propòsit (cadascun, amb innombrables variants):

El que faig servir per al "Projecte 11 de Setembre" és el més ràpid i "modern", diguem, i només té 3 passes: pinto les figures completes amb colors plans, després hi aplico pàtina negra de Vallejo (o una mescla de pàtines negra i bruna), i després hi faig petits retocs amb els colors de la capa base per ressaltar i donar lluentor.

El que utilitzo per a la meva col·lecció particular és més complex, i es divideix en almenys dues etapes, en funció de la figura: primer ataco allò que considero la "superfície dominant" (en figures amb armadura, per exemple, les metàl·liques; en aquestes del s. XVIII, les casaques). L'hi aplico capa base del color vulgut, hi aplico ombres amb una mescla d'aquest amb negre, allargat amb pàtina negra i rebaixat amb aigua al 50%, i finalment hi faig la il·luminació al pinzell sec. Després vaig a per les altres superfícies, que pateixen també rentats i il·luminacions successives (però sovint ja no per pinzell sec, sinó per ressaltament). És més elaborat, però respon a una mania meva, doncs m'agrada que les ombres no siguin negres-negres, sinó de la mateixa gamma de color que la capa base.

Soldadets ha dit...

Tens raó en el teu segon comentari; a mi em va costar una mica acceptar-ho al principi, i em feia angúnia pensar "només" en l'efecte de conjunt (clar, qui més es mira les meves figures sóc jo mateix, i quan ho faig me les miro a un o dos pams). Suposo que fer més partides obertes al públic ens ajudaria molt més a captar el concepte d'"efecte buscat". Em sembla que amb el temps estic aconseguint una mena de compromís prou raonable entre la meva mania particular pel detall i allò que resulta realment efectiu.

Àlex ha dit...

El mediu acrilic mate es un producte que fa que la pintura transparenti i va cap a les arruges deixant les crestes més clares, per utilitzar aquest producte, és bàsic imprimr les figures en blanc (les llums i ombres et surten soles)es fàcil i ràpid, posteriorment jo faig un rentat mesclant tinta sepia de vallejo amb barnis i aigua.

Les proporcions són per cada gota de pintura, una gota de medium i una d'aigua!! per el rentat per cada gota de tinta, dues de barnis i tres d'aigua!! és un sistema ràpid i queden molt bé!!

Soldadets ha dit...

Ai, em deixava respondre el teu primer comentari!!

En aquesta unitat, totes les figures centrals de cada base són de marca diferent a Dixon. El que està atacant el fusell és un anglès de Roundway, el "bigotut" de l'esquerra és un imperial de Warrior i l'abanderat del centre em sembla que és un francès de Roundway.

Àlex ha dit...

Gràcies, hem referia al soldat carregant el fussell, però ja he esbrinat que és de Roundway!! aquest soldat l'he pintat i no l'he reconegut a la foto..trobo que la tasca que fas és molt bona, tan per el blog catalonian wargames com per les diferents guies (catalonian stand alone), molt bona feina és una manera diferent de que la gent coneixi la nostra història!! (de Catalunya, es clar)